Csatlakozz Te is!

Miről szól a blog?

Mi próbáljuk megérteni a minket körülvevő világot. A tudást felhasználhatjuk arra, hogy fejlődjünk, anyagilag jobb helyzetbe kerüljünk vagy megőrizzük egészségünket, ne hagyjuk, hogy átverjenek minket! Úgy érzed Te is hozzá tudsz rakni valamit? Van egy érdekes történeted vagy témajavaslatod? Érdeklődéssel várom leveledet: mpeter0725@gmail.com

Ingyenes és hasznos

Különösen ajánlott

Van akinek 10000 forintba kerül egy kilométer!

2012.04.01. 12:41 Moszi0725

De nekem csak kb 55 forintba. Nemrég eladtam az autómat és gondoltam megosztom veletek saját autózással kapcsolatos gondolataimat. Megéri autót venni? Jobb mint a busz vagy a vonat? Egy kicsit utánaszámoltam pár dolognak...

Mennyibe kerül egy kilométer?

Eladás után Székesfehérvár és Szabadbattyán között buszoztunk feleségemmel, én elképedtem az 500 forinton amibe ez került. kb 25 ft/km fejenként. Aztán belegondoltam, hogy ez nem is olyan sok és a kocsi kb 7 litert fogyaszt, 440 ft/liter, vagyis 30,8 ft/km. De ketten vagyunk ezért jóval olcsóbb a kocsi.

Majd hazamentünk és összeszámoltam, kb 4,5 év alatt az ember nem csak benzinre költ, vettem téli gumit, új nyári gumit, 85 000 km alatt 3x szervíz, KGFB, casco, egyéb költségek és esetleges új alkatrészek, javítások és én szinte megúsztam büntetések nélkül, nem szabad elfelejteni hogy az autó mennyit veszít az értékéből! Autópálya díjak, sokat jártam külföldön, főleg a francia kapuknál lehet otthagyni egy vagyont, de fizettem már 40 eurót egy hídon való áthaladásért. Borzasztó, na mindegy, az jött ki hogy kb 55-57 ft/km (nem emlékszem minden kapura, matricára, ablakmosóra, parkolásra, de kb 55-60 ft/km). A lényeg hogy olcsóbb a busz. A kényelem most más kérdés...

Egy népítélet statisztikát is megérne, ha van autótok és bátorságotok, számoljátok ki mennyi nektek ami nekem 55-57 ft/km!

Mondhatni jól jártam, hiszen a címben szereplő 10000 forint is kijöhetett volna. Van aki vesz mondjuk egy szerényebb Aston Martint kb 200 000 fontért, néhány év múlva ér mondjuk 40000-ret és ment vele 5000 km-t. Így jön ki a kb 10000 forint.

 

 

 

 

 

 

 

Benzines vagy dízel?

Egyértelmű hogy az autózásban a második legnagyobb költség az értékvesztés mellett az üzemanyag. Sokan vesznek dízelmotoros kocsit, mert olcsóbb a fenntartása. Számításaim szerint ez sem olyan egyértelmű, amit ti is kiszámolhattok ha letöltitek ezt az excel fájlt. Kb annál az értéknél lesz piros amennyi km után megtérül, hiszen a dízeles kocsik kb 4-500000 forinttal drágábbak benzines társaiknál. Be tudjátok állítani a fogyasztást, az árakat.

Az jön ki, hogy csak az üzemanyag árak alapján kb 70 000 km-t kell autózni, hogy megérje a dízel motor. Ezt egy átlag autós kb 3 év alatt éri el, de sokan eladják a kocsit 3-4-5 évi használat után. Addig viszont az extra pénz lehetett volna tartalék és a kamatait sem szabad elfelejteni. Úgy éri meg dízeles kocsit venni, ha sokat használják. Ti is utána számolhattok!

A végére néhány gondolat. Saját példámon keresztül, az átlagos használt autó megvétele után még ráköltöttem a vételi ár másfél szeresét, majd eladáskor felét kaptam vissza. Az autó az egyik legjobb eszköz hogy pénzt veszítsél, nagyon rossz befektetés, csak akkor vegyetek autót ha muszáj! Abba belegondolni is rossz mi lett volna ha hitelből veszem. Legközelebb pontosan vezetem a költségeket. :)

Ezt láttad már?

Hogyan ne halj meg autóban

Amiről nem beszélnek a plágium ügy kapcsán

Játék a pénzed jövője!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ertelmesen.blog.hu/api/trackback/id/tr824353702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása