Csatlakozz Te is!

Miről szól a blog?

Mi próbáljuk megérteni a minket körülvevő világot. A tudást felhasználhatjuk arra, hogy fejlődjünk, anyagilag jobb helyzetbe kerüljünk vagy megőrizzük egészségünket, ne hagyjuk, hogy átverjenek minket! Úgy érzed Te is hozzá tudsz rakni valamit? Van egy érdekes történeted vagy témajavaslatod? Érdeklődéssel várom leveledet: mpeter0725@gmail.com

Ingyenes és hasznos

Különösen ajánlott

Ne így készíts házi erőművet!

2012.02.18. 17:42 Moszi0725

Kitört belőlem a lappangó gyermek :) (a feleségem szerint ez nálam normális állapot) és elhatároztam, hogy csinálok egy elektromos motort és továbbfejlesztem az ötletet. Ha már a motor működik, fordítsuk meg a folyamatot és használjuk mint generátort! Zöld energia otthon. Az ötlet megvan, a kivitelezés megvan, az eredményt pedig érdemes elolvasni:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

Ilyet nagyon egyszerű készíteni, én 1 mm vastag rézdrótot használtam, a kontakt helyeken lekapartam róla a bevonatot (kivéve a tekercset) és krokodilcsipeszek segítségével hozzákötöttem ceruzaelemekhez. A két kunkori rész csak segít megtartani a helyzetét. Kell még hozzá egy mágnes, én neodímium mágnest használtam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

És tényleg működik:

 

Zöld energia?

Már most boldogok lehetnénk, én legalábbis az voltam, de ennyivel nem elégedhetünk meg! Hasonlóan az erőművekhez, dinamóhoz, ha forgatnánk a tengelyt elvileg áram és feszültség kellene hogy indukálódjon. Ezt ki kell próbálni egy első generációs házi erőművel! Logikus! Két dolog jutott eszembe: 1, egy mókuskerék fogja hajtani, mert hozzákötöm a házi egér vagy hörcsög futókerekéhez. Ha ő néha szaladgál a kerékben, áramot termel :) 2, a szél fogja hajtani.

Mivel nincs háziállatunk, könnyedén a második megoldást választottam. Készítettem egy alap szélkereket, ahogy az oviban is tettem és hozzáragasztottam a tengelyhez:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Most már csak ki kell próbálni. A szelet laboratóriumi körülmények között egy hajszárító biztosította és csatlakoztattam egy digitális multimétert, hogy mérhetővé tegyem a keletkező giga-mega voltokat. Nem csaltam, a krokodilcsipeszek csak az elektródák csatlakoztatását segítették:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem meglepő módon a hajszárító megoldotta a feladatot és forgott a kerék, én pedig mértem és mértem! Átlagosan 1,8 mV (milivolt) feszültség keletkezett.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Ez azt bizonyítja, hogy otthoni körülmények között könnyen létrehozható egy házi erőmű, de ezzel kb 300 év alatt lehet feltölteni egy ceruzaelemet. De közben milyen jól szórakozik a nagy gyerek!!! :) Nektek is ajánlom, kiváló hétvégi projekt, viszont nem ez fogja csökkenteni az áramszámlát! De a viccet félretéve, ha megpróbálsz egyszer egy ilyet megépíteni, nem fogod elhinni az olyan videókat, amik azt állítják hogy extra energiát állítanak elő, többet mint a befektetett energia... Pl. a legújabb házi magfúzió a garázsban. Viszont olyan generátort, ami pici energiát termel mondjuk szél segítségével, te is építhetsz!

Azért két videót még megmutatok, tanuljunk is valamit! Az első a legegyszerűbb elektromos motorról, a második pedig az alap elektromos motor (kicsit más a felépítése) működési elvéről szól.

A multimétert a UMCG, Imaging and Microscopy Center-ből kaptam kölcsön. Köszönet érte!

A bejegyzés trackback címe:

https://ertelmesen.blog.hu/api/trackback/id/tr374130096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása