A gyerekek teljesen máshogy látják a világot mint a felnőttek. Nem csoda az előző poszt után… (Jamie Oliver bukott tesztje) Ha a gyerek (egy bizonyos korig) új dolgot észlel, megpróbálja már egy létező sémával megérteni. Képtelen egy tárgyat jellemző mennyiségek közül egyszerre többet figyelembe venni.
Remek kísérletek vannak e témában, amiket Jean Piaget nevéhez kötünk. Ha például egy pohár vizet magasabb, keskenyebb pohárba öntünk át, a vízszint magasabb lesz, tehát a gyerek több víznek gondolja. Ha egy pénzkupacot egyenes sorba rakunk, a gyermek úgy véli, abban több korong van, mint a kupacban, mert csak a számára legjellemzőbb méretet, a hosszúságot veszi tekintetbe. Később megtanulja ezt is, fejlődik.
A Piaget által leírt “műveletek előtti” szakasz 2-7 éves korig tart, bár legjobban 2-4 éveseknél figyelhető meg.
Nézzük meg:
Érdemes erre az oldalra is ellátogatni, ahol magyar nyelvű kísérleteket láthattok!
Egyébként itt megjegyezném, hogy kb 6 éves korukig a gyerekek tudják, hogy vannak számok, de nincs még fogalmuk arról hogy mi a különbség 1000 vagy 10000 között. Nemrég írtam a gyermekek pénzügyi neveléséről, amit majd ezután érdemes elkezdeni.