Csatlakozz Te is!

Miről szól a blog?

Mi próbáljuk megérteni a minket körülvevő világot. A tudást felhasználhatjuk arra, hogy fejlődjünk, anyagilag jobb helyzetbe kerüljünk vagy megőrizzük egészségünket, ne hagyjuk, hogy átverjenek minket! Úgy érzed Te is hozzá tudsz rakni valamit? Van egy érdekes történeted vagy témajavaslatod? Érdeklődéssel várom leveledet: mpeter0725@gmail.com

Ingyenes és hasznos

Különösen ajánlott

Nekem bizonyíték kell, nem ígéret!

2012.06.28. 05:25 Moszi0725

Legutóbbi cikkemmel kapcsolatban több olyan hozzászólás érkezett amit szeretnék megosztani veletek! Ezek szinte bárkitől jöhetnének és meg is magyarázzák a hasonló kütyük sikerét. Jól mutatják mit gondol az átlagember ezekről a kérdésekről és csak remélni tudom, hogy érdekes pszichológiai kérdést és tudományos gondolkodást, nem pedig negatívoskodást fogtok benne látni. Ja, hogy miért írom le ezeket? Mert felelősséget érzek!

Mellesleg megjegyzem, hogy az áltudományos eladási módszerekről, meggyőzési szemléletről írtunk korábban és ezeket is ajánlom: 1, 2, 3, 4.

De nézzük a kommenteket:

És nem fogod azt hinni, ha nem működik, hogy ez csak azért van, mert nem hittél benne??


Egyenlőre nem fogom kipróbálni, hiszen nem működik... Ha igazad van és igaz lenne hogy azért nem működik mert nem hiszek benne, akkor ez nem több placebónál, tehát nem is igazán működik! Igaz?

Ki mernéd próbálni, ha esetleg mégis az derül ki a végén, hogy te tévedtél és megdõlne nagyjából mindaz, amiben eddig hittél?


Többször hangoztattam pl a homeopátiával kapcsolatban, ha bebizonyosodik hogy működik, én leszek az első aki árulni fogja! Miért lennék a jó ellenzője? Ha megdőlne mindaz amiben hittem, természetesen kipróbálnám a kütyüket. De nem is kell hogy megdőljön, elég lenne korrekt kettős vak hatástanulmányt látni, hogy lássam működik és legalább a hatásosság be lenne mutatva. De ilyen nincs! Szóval röviden tömören, ha kiderül hogy tényleg működik, boldogan kipróbálom, persze, miért ne tenném?!

Saját bőrön kipróbálni hogy te bizonyíts?


Ez azért nem működik, mert én csak egy ember vagyok, nem elég bizonyíték akármi is történne. Például az én csodálatos meggyógyulásomnak nagyon örülnék, de ez édeskevés bizonyíték lenne, számtalan oka lehet hogy meggyógyultam aminek csak töredékét tudom felsorolni. Ezt nehéz megérteni, tudom, de így van és ha te használod ezeket, nem bánom, ha meggyógyulsz még jobban örülök, ha úgy gondolod ettől gyógyultál meg azt meg fogom érteni, de nem fogom elhinni.
Ettől függetlenül a gyógyulásnak örülnék legjobban és ha mondjuk te attól érzed jól magad hogy használod ezt a kütyüt, akkor örülök neked, csak annyi, hogy számomra ezek hatása egyáltalán nincs bizonyítva... Szeretném hogy legyen, de nincs. És csak azért vagyok negatív velük szemben és ezt hangoztatom is, mert amíg nincs bizonyítva, addig akármit mondasz átverik az embereket, még ha esetleg nem is tudják mert tényleg hiszik hogy működik.

Másik példa. Az orvosok is tévedhetnek. Lehet hogy eleve rossz volt a diagnózis és egyáltalán nem volt valaki mondjuk rákos. Volt ez a fickó nemrég, ha ő mondjuk elment volna valami aurakezelésre vagy mittudoménmilyen kezelésre, lehetne mondani hogy ő csodálatosan meggyógyult annak köszönhetően. Az emberek elhinnék, mert hát él ugye. De ez ékes bizonyíték arra, hogy vagy nem is volt rákos csak azt hitték, vagy önmagától gyógyult meg ami szintén lehetséges. Ez esetben lehet hogy attól a feltételezett terápiától gyógyult meg, lehet, de lehet hogy csak téves volt a diagnózis. Aztán volt már arról szó hogy még miért nem bizonyíték a csodálatos meggyógyulás...

Az olyan kritikusok - mint én - nem is merik kipróbálni a kütyüt/elixírt/készüléket/terápiát, mert félnek hogy működik!

Hidd el én nagyon örülnék, ha működnének, nem akarnék én meggyógyítani mindenkit? Ellene lennék akár a saját gyógyulásomnak? Ugyanmár! De megint visszajutunk oda, hogy azért mert én meggyógyulok, vagy mert anyukád/feleséged/nagymamád még él, pedig az orvosok szerint nem kéne neki, nem bizonyít semmit. Örülök nekik, de ez csak egy példa az ezerből. Ezeknél a szerintem áltudományos módszereknél én egyáltalán nem látom a bizonyítékot, sőt pont az átverést feltételezem. Amíg nem lesz több és erős bizonyíték az összes betegségre amit állítanak, addig ez átverés.

Hát itt tartunk, valószínűleg lesznek örök kritikusok, örök hívők, vagy kritikusok nyitott szemlélettel. Én az utóbbiaknak hiszek, mert a bizonyíték ellen nem lehet érvelni. Ha működik valami akkor működik. Remélem be fogok tudni számolni nektek olyanról amiről végül bebizonyosodik hogy tévedtem! Addig viszont fenntartom a fenti véleményemet!

A bejegyzés trackback címe:

https://ertelmesen.blog.hu/api/trackback/id/tr64615938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása