Csatlakozz Te is!

Miről szól a blog?

Mi próbáljuk megérteni a minket körülvevő világot. A tudást felhasználhatjuk arra, hogy fejlődjünk, anyagilag jobb helyzetbe kerüljünk vagy megőrizzük egészségünket, ne hagyjuk, hogy átverjenek minket! Úgy érzed Te is hozzá tudsz rakni valamit? Van egy érdekes történeted vagy témajavaslatod? Érdeklődéssel várom leveledet: mpeter0725@gmail.com

Ingyenes és hasznos

Különösen ajánlott

Vélemény a Nobel-díjas Culevit készítményről

2012.10.28. 11:25 Moszi0725

Az alábbiakban egy párbeszédet olvashattok, ami olvasóink megkeresésére jött létre:

A napokban a tévében láttunk valamit, az illetőt Kulcsár Gyulának hívják és amivel foglalkozik az a CULEVIT  daganat megelőző, gyógyulást elősegítő tabletta és van ennek egy por változata ami többszörös hatóanyaggal rendelkezik. Nobel-díjra terjesztették elő az ürgét. Kíváncsi vagyok hallottál-e róla, mi a véleményed?

Még nem hallottam róla, de most utánanéztem. Szerintem ez a tipikus átverés, hogy a nagy magyar kutató találmánya mindent megold... Nem tudok a Nobel-díj jelölésről, csak annyit láttam hogy majd egyszer biztos fog kapni érte, mondják. Ha Nobel-díjas találmány lenne, talán a Világ is hallott volna már róla...

Ők maguk a legutolsó publikációjukban csak felvetik a lehetőségét, hogy ez érdekes lehet. Tudtommal semmi kettősvak emberi vizsgálat nem történt ami igazolta volna! Jogilag ez nem gyógyszer, azért már régen megbüntették volna őket, hanem csak tápszer. Miért is? Ja, hogy nem működik? Illetve lehet hogy működik, de először szeretném látni a bizonyítékot, amit nem tud felmutatni. Hidd el, akkor gyógyszer lenne! Ezekután én ebben nem hiszek. Ha akarjátok vegyétek meg, nem ártalmas, de rá szeretnék mutatni, hogy nincs bizonyítva hogy emberben tumorellenes lenne! Írtam már az ehhez hasonló átverések pszichológiájáról. A szabadalmakat nem tudtam megtalálni.

Továbbá például erre az idézetre hívnám fel a figyelmeteket:

 

"A Culevit tabletta szedése ajánlott rosszindulatú daganatos betegségben szenvedők részére, továbbá műtétek, súlyos sérülések, betegségek utáni lábadozás állapotában a szervezet regenerálódásának elősegítésére.

A Culevit tabletta aktív összetevőinek - bizonyos aminosavak, vitaminok, valamint almasav és adenin - megnövelt bevitelét biztosítja.

Adagolás: Napi 4-10 x 2 tabletta szedése ajánlott felnőttek részére. A tápszert a klinikai kezelések alatt és azok befejezése után folyamatosan, megszakítás nélkül ajánlott alkalmazni."

Tehát nem hirdetik rákgyógyszerként, nem állítják, hogy gyógyít. Más oldalon konkrétan az áll, hogy nem helyettesíti a hagyományos kezelést! Ezért sem büntetik meg őket. Ilyen kis nuanszokon múlik ám és sokan elhiszik, terjed és sokan megveszik, akkor aztán van pénz a reklámra. Mivel csak természetes alapanyagokat tartalmaz, OÉTI minősítésük van, nem pedig OGYI engedélyük! Végül pedig annyit, hogy szabadalmat könnyű szerezni például ennek az összetételére, de nem kell hogy hatásos legyen! De még nem tudtam elolvasni az igénypontokat, mert nem találom! Az is elképzelhető, hogy már hivatalosan nem létezik a szabadalmi védettség (a nem tudom mire), mert már nem fizetik.

culevit.jpg

 

 

 

 

 

 

Miért nem gyógyszer ez még, milyen technikai, jogi, pénzügyi, gyógyszerlobbi által támasztott nehézségekkel kell megküzdenie annak, akinek esetleg van egy valóban hatásos szere, mielõtt gyógyszerré "avatják"? Tudni szeretném, hogy ha egyátalán van ilyen, mi miatt nem jut el a rászorulókhoz egy hatásos szer?

Először is kezdjük ott, hogy mi hatásos? Ennél a példánál maradva, ők mindenféle sejteken és kevés egérrel végzett kísérlet után úgy gondolják hogy működik. Szerintük érdemes lenne megvizsgálni embereknél is, mert talán jó lehet a rák ellen. Ez a legutóbbi cikkük vége. Ez eddig rendben lenne, de ők már ha jól tudom 10-12 éve árulják, hogy működik… De térjünk vissza a cikk végéhez. Ezután be kell jelenteniük a hatóságoknál és ki kell találni hogyan csinálják a klinikai teszteket. Először azt nézik meg, hogy biztonságos-e. Utána megvizsgálják, hogy hatásos-e. Aztán a harmadik fázisban vizsgálják nagy számú betegek esetében több országban. Röviden tömören így van és ezután lehet rá engedélyt kapni. Jogilag ezt ki lehet kerülni, hogy nem gyógyszerként, henem étrendkiegészítőként árulják és próbálják sugallni, hogy milyen jó, anélkül hogy ténylegesen azt mondanák hogy legyőz minden rákot. Az már a fogyasztók megtévesztése lenne. Szerintem így is félrevezetik az embereket, de igazi perdöntő átverést nem csinálnak. Namost ez komolytalan. Valóban, vannak publikációk, vannak kísérletek, de ezek nem rendes, embereken végzett klinikai kísérletek. Tehát mégegyszer, amíg embereken nem vizsgálták, addig nekem senki ne mondja hogy hatásos! Jelen esetben ez nem egy hatásos szer, ami gyógyszerré avatás előtt áll, hanem egy szer ami arra vár, hogy hatásosnak nyilvánítsák. Ehhez a vizsgálatokat el kellene kezdeni.

Ha nincs pénz klinikai vizsgálatokra, akkor lehet például a mérföldköves megegyezést csinálni, amit már leírtam talán Dr. Horváth Istvánnal kapcsolatban. Az a másik ilyen “nagy magyar csodaszer” ami nincs bizonyítva, de azt is árulják az érszűkület ellen. Az pedig minden gyógyszergyár érdeke, hogy legyen neki ilyen “rákellenes” gyógyszere, de először be kell bizonyítani a hatásosságot. Ha ezen végigmennek, én leszek az egyik legboldogabb, hogy van ilyenünk. Pénzügyileg nekik az egész kb 6-800 millió dollárba kerülne. Ami egyébként semmi a várható megtérüléshez képest, ha tényleg hatásos és biztonságos.

És egy ilyenre honnan kéne elõhúzni a pénzt, mellényzsebből, vagy támogatható gyógyszergyárak által is a beszámolunk kísérleti fázis?

Többféle üzleti modell van, én nem is vagyok szakértő, de vannak ötleteim és láttam már ilyet. Minden ott kezdődik, hogy 3F modell. Family, friends and fools. Aztán ott vannak a páyázatok, EU-s pályázatok, nem beszélve az üzleti angyalokról. Az összeállás más cégekkel. Ha van szabadalmuk (nekik van, de nem találtam meg hogy mire van szabadalmuk) el is adhatják vagy kérhetnek royaltyt és abból fizethetik a kezdeteket. De a szerintem legjobb módszer amit leírtam a blogon. Odamennek egy gyógyszergyárhoz, hogy ez működhet, adjanak rá pénzt. Ekkor meghatározzák, hogy minden sikeres klinikai fázis egy mérföldkő és utána kapnak pénzt a következőre. A klinikai teszteket természetesen egy harmadik fél végzi, vannak erre szakosodott cégek. Ha végigmegy a dolog akkor közösen osztják a profitot. Övék a dicsőség, lehet ott a gyártás ahol akarják, stb. Én véleményem, de ami most megy az néphülyítés. Ha már bizonyították, akkor kéne árulni. Az is lehetséges biotech cégek esetében, hogy árulják ezeket a  valamilyen terméket, kiteket, szolgáltatnak, és az ebből befolyó pénzből majd később lesz saját gyógyszerfejleszés, valami kis molekulát elindítanak ezen a vizsgálati úton. Hasonló a dolog, a különbség az az, hogy amit a biotech cégek szolgáltatnak az tudományosan elfogadott. Senkinek nem adnak hamis reményt. De nem úgy van, hogy bármit mondanak a culevitosok azt ellenzem, lehet hogy működik, de csak LEHET! Nincs bizonyítva emberben és ennyi. Nekem ezzel van problémám.

Most már látom, hogy akár mehetne is... Persze biztos nem megy olyan gyorsan, mint amennyi idõ alatt leírtad, lehetnek buktatók. De azért kíváncsi lennék, hogy az nagy gyógyszeripari cégeknek, akik a kemót gyártják, megérné-e, ha piacra kerülne egy ilyen szer... főleg, ha nem ők gyártják.

Ha egy ilyen szer piacra kerülne, az tényleg nem lenne jó a többieknek. De mondjuk 5 év után ha lejárna a szabadalom, mindenki csinálná. Eddig is voltak blockbusterek. Gyakorlatilag a Richter, Egis is abból élt, hogy másokat másolt.

A másik viszont az, hogy akármennyire is szeretnénk hinni, jelen tudásunk szerint nincs olyan hogy "gyógyszer a rák ellen", nincs olyan ami mindenféle rákot gyógyít. Érdekes kérdés lesz remélem (mert ugye remélem hogy el fogják indítani egyszer a vizsgálatokat), hogy ez melyik rák ellen jó vagy melyikek ellen nem jó. Ez komolyan így van, csak jó lenne egy tökéletes szer és ők ezt sugallták belénk, fel sem merül hogy máshogy is lehet. Pedig csak egy maroknyi rákmodellt vizsgáltak in vitro és sok esetben csak a kemoval együtt adva okozott javulást egérben is. Hogy ezt a részt már nem reklámozzák nagybetűkkel? No, jussunk el oda hogy emberben a hatásosságot vizsgálják! Utána lehet mit mondani. És ha jól néz ki, még utána is elbukhat simán a harmadik fázisban (bár van olyan hogy valamit engedélyeznek az előtt is, ha tényleg életmentő lehet gyors gyógyíthatatlan betegségeknél. Ugye ott nincs nagy vesztenivaló). Ezért aztán a mostani gyógyszergyárak egyenlőre nem csokizzák össze a gatyájukat ennek hallatán. Nem tartják versenytársnak, hiszen egyenlőre nincs rá bizonyíték.

Személy szerint remélem, hogy előbb utóbb lesz!

 

Kis ráadás Deák Ferenc tollából 2012 november 20-án:

A Naplóban tegnap azt mondta Vujity Tvrtko, hogy a műsor 15 éves fennállása alatt mindig is kereste és bemutatta a rák legyőzésére törekvő kutatásokat, és hogy most is egy ilyen izgalmas esetről lesz szó. Aztán jött a Culevit - bár a termék nevét nem mondták ki...

A műsor nyomán a termék honlapjáról (mert hogy egy "étrend kiegészítőről" beszélünk) csipegettem össze az alábbiakat:

...1987-ben Dr. Kulcsár Gyula rákkutató biokémikus tudományos felfedezést tett,... Bebizonyította a Természetes Tumorellenes Védelem létezését, meghatározta, miből áll, hogyan működik... 1997-től kerülhetett forgalomba a Culevit tabletta... az OÉTI 2009-ben a „speciális - gyógyászati célra szánt - tápszer daganatos betegek részére” kategóriában notifikálta... a következő esztendők feladata a daganatos betegségek esetén alkalmazható gyógyszerkészítmény(ek) kifejlesztése... A (2010-es) projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg (2012-re). A Projekt neve: GOP-1.3.1-09/B-2009-0004 Gyógyászati célra szánt tápszer fejlesztése, terápiás hatás tesztelése... kijelenthetjük, hogy a hatóanyag-keveréknek direkt, általános és szelektív tumorsejtölõ hatása van...

Vagyis hát, az izgalmas felfedezés tulajdonképpen 25 évvel ezelőtt(!) esett, és a termék már 15 évvel ezelőtt(!) forgalomba került (nézd csak, egyidős a Naplóval!), vagyis nem igazán értem a műsorvezető lelkesedését. Hiszen ennyi idő alatt asszony lesz a lányból, és gyógyszer a táplálék-kiegészítőből - már ha alkalmas rá, és akarják is...

De a  Culevit gyártói úgy tűnik, egyelőre elégedettek azzal - és ki is emelik -, hogy az OÉTI így-úgy "notifikálta" őket, pedig hát az étrend-kiegészítőkről szóló EU irányelvnek megfelelően, a 37/2004. (IV. 26.) ESZCSM rendelet életbe lépésével (az OÉTI-nél) megszűnt az előzetes, kötelező engedélyezés és helyette csak ún. bejelentési (notifikációs) kötelezettség van, ami nem jelent mást, mint a termék címkéjének és adatlapjának benyújtását az OÉTI-hez. Csak hát ezt kevesen tudják, és odáig vannak az OÉTI számtól...

Meg hát jól hangzik az "Európai Uniós támogatással" megvalósított fejlesztés is, igaz, a GOP egy gazdaságfejlesztési program, ami nem foglalkozik a termék hatásosságával, meg aztán a cél amúgy is a tápszer gyártóbázis fejlesztése volt - annak ellenére, hogy az anyag "általános és szelektív tumorsejtölõ hatása" bizonyított...

Megérti persze az ember, hogy az előzetesben beharangozott "riport a rák legyőzéséről" jótékonyan hat a nézettségre, de talán az is elvárható lenne egy magára valamit is adó magazinműsortól, hogy ne egy negyedszázados táplálék-kiegészítő kóserolásából tartsa fenn magát! Mert ez így csak egy kesze-kusza, nem is túl friss szenzáció hajhászása, amolyan tévés rákom-bákom.

A bejegyzés trackback címe:

https://ertelmesen.blog.hu/api/trackback/id/tr314874607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karinthy-paradoxon · http://www.alltrials.net/ 2012.11.19. 12:18:57

> Nincs bizonyítva emberben és ennyi.

2012. október 03 - i hír:
"Nagy sikerrel zárult az a klinikai vizsgálati program, amelyet EU-támogatással valósított meg az Immunal Kft. Rákkutató- és Gyógyszerfejlesztő Központja. Egészséges önkénteseken és daganatos betegeken végzett, kétlépcsős klinikai vizsgálati program igazolja egy magyar készítmény biztonságosságát, tolerálhatóságát és hatásosságát. "

Moszi0725 · http://ertelmesen.blog.hu 2012.11.19. 20:33:33

Kedves Karinthy-paradoxon, ennek a klinikai vizsgálati programnak utánanézek, köszi! Még nem láttam/találtam meg. De az előző hozzászólásodhoz: elolvastam az angol cikket, magyarul "idéztem" is belőle például a csak felvetik a lehetőségét részt. Szakmámból kifolyólag értek az ilyen cikkek értelmezéséhez, erre alapoztam a posztot. Ha az idézet ebből a cikkből van, akkor az sajnos nem emberi kísérletre utal. Egyébként nekem furcsa a pécsi cikk is, hiszen abban is erről a legújabb cikkről esik szó, amiben nyoma sincs emberi kísérletnek...

Karinthy-paradoxon · http://www.alltrials.net/ 2012.11.20. 09:46:14

@Moszi0725:

>ennek a klinikai vizsgálati programnak
>utánanézek, köszi!
>Még nem láttam/találtam meg.

ha korrekt (tudományos) cikket akarsz írni róla, és nem bulváros újságcikkek alapján ( fél és hamis információk alapján), akkor írj a cégnek.
Tegyél fel nekik kérdéseket. (oknyomozó ujságirói best practice )

ha jól látom, akkor itt a komentben említik, hogy
a kutatási összefoglalók jövőre jelennek meg.
www.facebook.com/culevit/posts/559050920788288

én még belinkelném a hivatalos közleményeket - és azokat elemezném. pl. soundcloud.com/culevit-official

Karinthy-paradoxon · http://www.alltrials.net/ 2012.11.20. 09:58:22

@Moszi0725:

amit még lehetne javítani a cikken az a Deák Ferenc - Rákom Bákom irásának utánnanézni.

lásd kommentek innentől:

>Szilágyi András: Deák Ferenc, kevered a dolgokat, ez nem étrend-kiegészítő.
...

www.facebook.com/groups/szkeptikus.tarsasag/permalink/10151199948503192/

Szőkebácsi 2013.04.09. 09:47:41

Én azt gondolom, ha valaki ilyet találna fel a világ egyből piedesztálra emelné, nem pedig elnyomná...
Más megközelítès: Azért ne feledjük, a placebo hatás létezik - olykor még működik is.

Kresz Gáborné Savanyó Márta 2013.05.05. 20:18:55

Én érintett vagyok.2001-ben veserák, 2003-ban hólyagrák,2009-ben tüdőrák. Valószínű azért, mert cigarettáztam(láncdohányos voltam). Az orvosi kezeléseket mind igénybe vettem.Emellett szedem a Culevitet.
2001 óta szedem.Magamtól kezdtem el egy TV riport után(Ablak) s még élek, sőt jól vagyok. Én hiszek benne.
Amíg biztonságosan nem tudják gyógyítani a rákot, addig akit érint, az mindent kipróbál, vagy sikerül, vagy nem. Eddig nekem sikerült.

Talányos 2013.08.04. 18:32:26

„ …sok esetben csak a kemoval együtt adva okozott javulást egérben is. „

Érdekes, hogy ugyanazt a cikket olvasva, mást láttunk. Én azt láttam, hogy az egérben önmagában alkalmazva hasonló volt a hatása (igazából egy kicsit jobb) mint a kemónak, tehát nem „csak a kemoval együtt adva okozott javulást egérben”, hanem önmagában is. A kemoval együtt viszont fokozták egymás hatását.

„ Hogy ezt a részt már nem reklámozzák nagybetűkkel?”

Ezek után nyilvánvaló, hogy azért nem, mert nem úgy van, ahogy te írtad.

„Szakmámból kifolyólag értek az ilyen cikkek értelmezéséhez, erre alapoztam a posztot. Ha az idézet ebből a cikkből van, akkor az sajnos nem emberi kísérletre utal.”

Felhívnám a figyelmedet, hogy szerencsére „emberi kísérletet” a második világháború idején végeztek utoljára (és nagyon bízom benne, hogy ez így is van). Természetesen nem az a hiba, hogy nem ismered a klinikai vizsgálat szakkifejezést, hanem az, hogy eléggé magabiztos tanácsokat osztogatsz ennek az elvégzésével kapcsolatban. Én sem értek hozzá, de biztos vagyok benne, hogy nem olyan egyszerű a dolog, mint ahogy azt te leírtad.
Biztos vagyok benne, hogy jót akarsz, de amennyiben megfelelő információk hiányában teszel állításokat, akkor ugyanúgy félrevezeted az embereket, mint azok, akiktől meg akarod őket védeni. Hidd el én is jót akarok, amikor erre felhívom a figyelmedet.

mitras 2013.09.04. 09:09:31

Én azért szívesen megtudnám:
- milyen szakmai háttérrel osszák itt az észt?
- kifejtenéd a nagyszerű véleményed a kemoterápiáról és, hogy az mennyivel hatásosabban "gyógyítja" a rákot. - mert ugye az vitathatatlanul terápiás gyógyszer
- összehánytad-e már magad a kemótol, fetrengtél e a fájdalomtól, voltál-e "szobafogságban" kemótól összeégetve kopaszon????
Hát én igen és visszautasítom, hogy elvegyék tőlem a reményt ha a legkissebb esélyt is látom arra, hogy fájdalom nélkül túléljem!!!
Köszönöm.

mitras 2013.09.04. 09:14:00

És még valami, a határozott vélemény ugye előre mutató javaslatot is tartalmaz idővel. Vagyis kutatásaid eredménye szerint javasolsz itt a blogban hatásos terápiát.
Vagy itt csak a mindent fikázunk de nem segítünk blog van?

Moszi0725 · http://ertelmesen.blog.hu 2013.09.04. 18:52:07

@mitras: Kedves mitras,
Természetesen megtudhatod: Biofizikus diplomám van Szegedről, 5 évet dolgoztam kórházban kutatóként és Hollandiában lettem az orvostudomány doktora, Ph.D. sejtbiológiából. Nem vagyok a téma 100%-os ismerője, nem követem napi szinten, azonban a hátteremmel úgy érzem hozzászólhatok, elmondhatom a véleményem.

A kemoterápiáról nem jó a véleményem, nyilván, leegyszerűsítve úgy működik, hogy annyi mérget kapsz ami a normális sejteket még éppen nem nyírja ki, míg a rákos sejtek elpusztulnak. Nem a legjobb megoldás, nem szeretnék ilyet magamnak, de fejlődik, pl már nem feltétlenül kell hogy kopasz legyen miatta az ember. És annyival biztos jobban gyógyítja a rákot, hogy klinikailag vizsgálták. Nem igazán emberbaráti, de működik. A cikkben pedig kifejtettem, hogy ezt a terméket 15 éve árulják valódi klinikai vizsgálat nélkül. Én ezt átverésnek érzem. Nincs igazam? Egy másik cikkben pedig arról írtam miért nem jó hinni akár a saját tapasztalatnak, akár egy termék honlapján szereplő "elégedett gyógyultaknak":ertelmesen.blog.hu/2013/04/11/miert_kell_nekunk_unortodox_terapia

És igen, segítségnek szántam a cikket, talán segítség az átlagos embernek, de sajnos hiába kéred, hogy találjam meg a "rák ellenszerét", ezt nem fogom tudni teljesíteni. Az elmúlt 10 évben viszont egy kicsit hozzájárultam a sikerhez.

Annyit még hozzátennék, hogy ahogy eddig is, mindenki saját maga dönt és azt vesz, azt próbál ki amit csak akar!

B.laszló 2013.09.25. 20:37:01

Moszi0725 -nak igaza lehet! Nagyon szélhámosság-szaga van minden rákgyógyító csodaszernek. Én a gyógyult betegektől(?) származó bombasztikus beszámolóknál kezdek kiakadni.
Egyébként maga a gyártó/forgalmazó is elvetette itt a marketing-sulykot, amikor egyenesen Nobel-díjasnak titulálta a Cul...-tet. Jelölni lehet, de ez nem kapott Nobel-dijat. Azt egyébként is emberek kapják.
Ezért nem valószínű, hogy ezt választom.

B.laszló 2013.09.25. 20:38:13

U.I: több szerénységet, mert a beteg nem mind hülye.

Tudományos Rendőrség PJT, Tejfalussy András, aquan 2018.09.19. 10:06:14

A rákos betegségek hazai elszaporodásának a szervezet elektrolit háztartását elrontó Nemzeti Stop Só, Menzareform, és az ezeket a magyarokra rákényszerítő Chips adó és hamis élelmiszertörvény az eltitkolt legfőbb oka. Lásd "A Só mítosz" című tanulmányt a Modus Vivendi Magazin huszonkilencedik számában (2014. július) www.rewoland.com/wp-content/uploads/2014/07/MVM-2014-julius.pdf

MEGTALÁLTUK AZ IVARTALANODÁS OKÁT! ======================================BECSAPTÁK A LAKOSSÁGOT a „szűréses víztisztítók hatékonyságával” és a SÓMENTES DIÉTÁVAL ÉS „TENGERI SÓVAL” kapcsolatban. Az ÁLTISZTA VIZET, A SÓSZEGÉNY (nátriumhiányos, kálium dús) ételt fogyasztó IVARTALANODIK és HALÁLOSAN BETEG, RÖVIDEBB ÉLETŰ lesz, négy nemzedék alatt ki lehet PUSZTÍTANI őket így véglegesen, az ÁLLATOKON ÉS EMBEREKEN VÉGHEZVITT „ETETÉSI KÍSÉRLETEK” MÉRÉSI ADATAI BIZONYÍTJÁK, de eltitkolták az orvosaink, gyógyszerészeink előtt. BIOTERRORIZMUS, ahol üzletelnek az elrontott étkezéssel népirtással (mások ingatlanai ezúton megszerzésével). RÉSZLETESEBB TÁJÉKOZTATÁS, az otthoni mérésekkel védekezési lehetőség ismertetése a www.tejfalussy.com honlapon és azon belül működő korábbi honlapokon található az
AGROANALÍZIS TUDOMÁNYOS TÁRSASÁG által végzett kutatási és fejlesztési munka eredményei alapján. A megoldás ügyében személyesen érdeklődni A „TÍZSZEREZŐ ÖNVÉDELMI RENDSZER” (MAGYARVÉDŐ ÚJ MOZGALOM) aktivistáinál is lehet a magyar.nemzetbiztonsagi.pj@mail.com e-mail címen és a +36 (20) 218 1408).
Bp., 2018. 09. 19. Tejfalussy András kutatómérnök
(kód: info.att.180919)
süti beállítások módosítása